Welke inzichten wil jij op het gebied van schoolaanwezigheid en basisvaardigheden?

CumLaude ontwikkelt twee nieuwe inzichten: schoolaanwezigheid en basisvaardigheden. Maar hoe sluiten we die het beste aan bij jouw wensen en behoeften als gebruiker? Deel jouw ervaringen met ons in persoonlijke interviews.

Basisvaardigheden

De resultaten op het gebied van de basisvaardigheden taal en rekenen vormen voor veel scholen een uitdaging. Waar zitten de knelpunten? Hoe ontwikkelen we goede verbetermaatregelen? En hoe weten we of deze ook het gewenste effect hebben? Met een nieuw dashboard Basisvaardigheden willen we scholen grip geven op de ontwikkeling van referentieniveaus gericht op taal en rekenen. Zo zie je wat het beleid basisvaardigheden oplevert en interventies kan inzetten voor verbetering. Voor het ontwerpen van dit dashboard hebben we op dit moment voldoende input om te kunnen starten met ontwikkelen.

Schoolaanwezigheid

Daarnaast zien we dat steeds meer scholen de focus verleggen van schoolverzuim naar schoolaanwezigheid. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van het MD-MTSS raamwerk van Kearney & Graczyk (2020). Hierbij gebruik je een strategie van preventie, interventie en intensieve ondersteuning om schoolverzuim tegen te gaan. Dit blijkt een positief effect te hebben op de schoolaanwezigheid van leerlingen. Daarom onderzoeken we hoe we schoolaanwezigheid, en eventueel de toepassing van het MD-MTSS raamwerk, kunnen ondersteunen in CumLaude.

Deel jouw wensen en behoeften

We willen onze inzichten zo goed mogelijk aansluiten bij jouw behoeften en wensen. Daarin speel jij een essentiële rol. Dus werk jij aan de registratie en analyse van absentie en schoolverzuim? Of heb jij een rol als leerlingcoördinator rondom leerlingbegeleiding? Deel jouw uitdagingen en informatiebehoefte in een persoonlijk interview en draag bij aan de beste oplossing. Meld je aan via dit formulier en je hoort zo snel mogelijk van ons.